۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

مسنجر‌ها و اپلیکیشن‌های دارای VoIP ، هدف جدید هکر‌های سوریه / تانگو و بخش پشتیبانی وایبر هک شدند

ارتش سایبری سوریه (SEA) که حمله به صفحات فیسبوک باراک اوباما، نیکولا سارکوزی ، وبسایت های بیبی‌سی ، دیلی تلگراف ، دیده بان حقوق بشر و ... را در کارنامه خود دارد؛ به تازگی شبکه های اجتماعی را هدف قرار داده است .

سه روز پیش شرکت تانگو که یکی از ارائه دهندگان رایگان سرویس های چت، تماس صوتی و مکالمه تصویری است، خبر هک شدن 1.5 ترابایت اطلاعات از پایگاه داده این شرکت توسط ارتش سایبری سوریه را تایید کرد. این اطلاعات شامل شماره های تلفن، آدرس های ایمیل و اطلاعات تماس نزدیک به 120 میلیون کاربر تانگو بود.
البته هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این اطلاعات در اختیار هکر های دولتی سوریه قرار دارند و اینکه آیا این اطلاعات رمزگذاری شده بوده اند یا خیر؟

اما در حالی که هنوز سه روز از هک شدن اپلیکیشن تانگو نگذشته بود، ارتش سایبری سوریه دست به حمله ای نه‌چندان پیروزمندانه به وایبر زد.

هکرهای سوری با استفاده از حملات ایمیلی و فیشینگ موفق به نفوذ در بخش پشتیبانی مشتری و پشتیبانی سیستم مدیریت شرکت وایبر شدند.
آنها با انتشار پیامی در بخش پشتیبانی وایبر اعلام کرده اند که نتوانسته اند به دیتابیس وایبر دسترسی پیدا کنند، همچنین در بخشی از این پیام هدف از انجام این حملات را «جاسوسی و شنود اطلاعات کاربران توسط شرکت اسرائیلی وایبر» اعلام کرده اند. هکرها اسکرین شاتی را منشتر کرده اند که نشان میدهد وایبر اطلاعاتی همچون مدل دستگاه، سیستم عامل، آی‌پی و ... مشتریان را نگهداری میکند.


وایبر در بیانیه ای اعلام کرده است که اطلاعات کاربران مورد دستبرد قرار نگرفته است و همچنین تصویر منشتر شده تنها لیستی مربوط به بخش پشتیبانی وبسایت بوده است که برای تسهیل خدمات دهی به مشتریان ایجاد شده است.

اما سوالی که در این بین به وجود می آید این است که هدف واقعی هکر های سوری از حمله به شبکه های اجتماعی چیست؟
شما چه فکر می کنید؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنی