امکانات

اخبار

معرفی

آرشیو

۱۳۹۲ شهریور ۹, شنبه

چگونه از تمامی اطلاعات دستگاه اندرویدی خود پشتیبان تهیه کنیم

ثبت همیشگی اطلاعات و رویدادها همواره یکی از اساسی ترین نیاز‌های کاربران تلفن های همراه و کامپیوترها بوده است. تصور کنید یک کاربر اندروید را که در تلفن همراه خود اطلاعات مهمی را از طریق «پیام کوتاه» از دوست خود دریافت کرده است یا اینکه جزئیات تماس‌های تلفنی‌اش روزگاری گره گشای مساله ای از او شود. اینجاست که اهمیت پشتیبان گیری از پیام های کوتاه، مخاطبین، اطلاعات تماس و ... مطرح می شود.

اما ممکن است بگویید که تلفن همراهتان به درستی این اطلاعات را ذخیره می کند و در مواقع نیاز، دسترسی به آنها هم بسیار آسان است!
اکثر کسانی که تجربه کار کردن طولانی مدت با تلفن‌های همراه را دارند به خوبی می‌دانند که همواره مشکلاتی بوجود می آید که کاربر به ناچار مجبور به «بازگشت به تنظیمات کارخانه» می شود. در این صورت تمامی اطلاعات شخصی اعم از پیام های کوتاه، لیست مخاطبین، جستجوهای وب،تماس ها و ... از بین می روند. علاوه بر این شاید کاربری پس از خریدن یک دستگاه جدید مایل باشد که اطلاعات شخصی خود را به آن دستگاه نیز انتقال دهد.

اما پس از این همه مقدمه و ارائه دلیل، سوال این است که چه باید کرد؟
در ادامه با ما همراه شوید که با انجام دو حرکت از تمامی اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنیم اما قبل از اینکه ادامه مطلب را مطالعه کنید، حتما یک حساب کاربری جیمیل برای خود ایجاد کنید.


دستگاه خود را با گوگل آشنا کنید!
این کار بسیار ساده است. تنها کافی است از طریق تنظیمات گوشی و از بخش Accounts ، حساب کاربری گوگل خود را به گوشی معرفی کنید (Sync). با این کار اطلاعات مهمی چون مخاطبین، جیمیل، اطلاعات مرورگر و ... برای شما بک آپ/ریستور می‌شوند.
پس با انجام این حرکت بسیار ساده، خطر از دست دادن مخاطبین خود را به صفر درصد کاهش دهید.


اما گام بعدی،

پیام های کوتاه خود را جاودانه کنید!
برای این منظور راهکارهای بسیاری وجود دارد اما بهترین شیوه استفاده از اپلیکیشن SMS Backup plus است. این اپلیکیشن با اضافه کردن لیبل های SMS و Call Log به حساب جیمیل شما قادر است به صورت اتوماتیک از اطلاعات شما پشتیبان تهیه کرده و آنها را به حساب گوگل شما اضافه کند.



البته این نکته را فراموش نکنید که باید در تنظیمات جیمیل خود IMAP را فعال کنید (به صورت پیشفرض فعال است) و همچنین اگر می خواهید برنامه به صورت اتوماتیک از اطلاعات شما پشتیبان تهیه کند، ضروری است که اپلیکیشن را در قسمت Phone Memory نگهداری کنید. پس اگر آن را به SD انتقال داده اید سریعا آنرا بازگردانید.



شما می توانید این برنامه را از طریق آدرس زیر دریافت و نصب کنید.



نظرات خود را با ما درمیان بگذارید .






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنی