امکانات

اخبار

معرفی

آرشیو

۱۳۹۱ آبان ۱, دوشنبه

خلیج فارس دوباره امواج خود را به دیواره نقشه های گوگل رساند


سال هاست که کش و قوس های فراوانی بر سر نام خلیج فارس وجود دارد. در این بین دولت ها و مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس بیکار ننشسته اند و طی سالهای گذشته به روش های گوناگون سعی در مصادره این قسمت از جغرافیای آسیا را داشته اند. نام گذاری لیگ برتر فوتبال ایران به این اسم، ایجاد نظرسنجی های مختلف تلویزیونی و اینترنتی، اجرای ترانه های متعدد با این موضوع و انجام کارهای فرهنگی و هنری با مضمون خلیج فارس همه و همه تلاش ها و کوشش های یک ملت برای دفاع از وجب به وجب خاک سرزمینش است.


متاسفانه طی ماه های اخیر گوگل نام خلیج فارس را در نقشه هایش حذف کرد و دلیل این کار را «وارد نشدن در بازی های سیاسی دولت ها» اعلام کرد. اما طی روزهای گذشته نام خلیج فارس دوباره در نقشه های گوگل پدیدار شد. هم اکنون با جستجوی هر دو کلمه «خلیج فارس» و «خلیج عربی» با نتیجه Persian Gulf روبرو می شوید. البته با این تفاوت که در این صفحه گوگل اعلام کرده است که خلیج فارس به عنوان خلیج عربی نیز شناخته می شود.
در روزهای سخت و مشقت بار امروز، به دست آوردن دوباره نام خلیج فارس موفقیت بزرگی برای کاربران وب ایران محسوب می شود و گاه بلاگ نیز این موفقیت بزرگ را به شما تبریک می گوید.

۱ نظر:

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنی