امکانات

اخبار

معرفی

آرشیو

۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

کدام سایت بهترین است؟


با توجه به استفاده روز افزون مردم از تکنولوژی و به خصوص اینترنت، امروزه بسیاری از شرکت ها، موسسات، گروه ها و... اقدام به ایجاد وبسایت هایی جهت ارتباط هرچه بیشتر با کابران و البته در آمد زایی بیشتر می کنند.
فاکتور های زیادی وجود دارد که می توان به وسیله آن، ارزش سایت ها را تعیین کرد. کد نویسی سایت، محتوای آن، خدمات و کارکرد های اضافی موجود در سایت همه و همه در رتبه بندی آن دخیل هستند. اما چیزی که در نهایت میزان اعتبار یک سایت را مشخص می کند، میزان کاربران این سایت می باشد که به نوعی برآیند تمامی خصیصه های بالاست.

الکسا یکی از معروفترین ابزارهای رتبه بندی سایت ها در سراسر دنیاست که امکانات متنوعی در اخیتار کاربران می گذارد. با نگاهی به آمار الکسا می توان فهمید که «گوگل»، غول بزرگ دنیای تکنولوژی بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است. در رده دوم کسی نیست جز «فیسبوک» و «یوتیوب» رده سوم را به خود اختصاص داده است.
آمار کامل را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

در این بین نکات قابل توجهی وجود دارد:
  • بیشتر مخاطبان گوگل در ایران وجود دارند و جالبتر اینجاست که ایران در رتبه بندی منطقه ای یاهو نیز در مکان دوم قرار دارد.
  • جالب اینجاست که زیر شاخه های گوگل نیز در این رتبه بندی از جایگاه های خوبی برخوردارند
  • نکته بعدی اینجاست که سایت های برتر جهان همچون: گوگل، فیسیوک، یوتیوب، توییتر، بلاگ اسپات، وردپرس و یاهو یا در ایران فیلتر هستند، یا حداقل در برهه ای از زمان فیلتر بوده اند.
  • در این میان، فاصله معنا داری بین دو سرویس وبلاگ نویسی وردپرس و بلاگ اسپات وجود دارد
  • و اینکه درصد بالایی از این سایت ها را شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند.


اما سری هم به رتبه بندی سایت های ایرانی بزنیم

 در ایران هم همانند جهان گوگل رتبه نخست را دارد، یاهو در جایگاه دوم و سرویس وبلاگ نویسی بلاگفا در جایگاه سوم است.
اما نکته جالب اینجاست که وبسایت پیوندها که مدت کمی از راه اندازی آن می گذرد، با قدرت در جایگاه چهارم ایستاده است.

اگر شما هم می خواهید سایت خود را در این رتبه بندی قرار دهید، کافی است که اسکریپت الکسا را در روی سرور خود نصب کنید. شاید ماه دیگر شما در رتبه نخست قرار گرفتید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

» لطفا در نظرات خود از الفاظ رکیک استفاده نکنید
» لطفا نظرات خود را به زبان فارسی تایپ کنی